Popüler Yayınlar

güzellik sırları

Ben,kozmetik değil de doğal güzellik malzemelerinden yanayım ve uygulayıp memnun kaldığım ürünlerin malzemelerini burada sizlerle paylaşimak istedim.

Dünya mutfağı

Burada denenmiş tatlılar, tuzlular,börek,çörek aklınıza gelen ne varsa uyguladığınız yemekleri benimle paylaşırmısınız?

Amigurubi

Naçizane,küçük kızıma yaptığım oyuncaklar ve başka sitelerden bulup beyendiğim amigurubiler.Çok seviyorum bunları içimdeki çocuk coşuyor.:))

Boncuk işleri

Yeni öğrendim ama çok ta hoşuma gitti doğrusu,modellerimizi paylaşabiliriz.

21 Eylül 2010 Salı

amigurumiler

RAFADAN

Mart 15, 2009, 2:29 pm | Uncategorized kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , , , , , , , ,
Yumurta örelim mi ? Yeni başlayanlar için çok uygun, kolay bir model bu. Umarım tarif anlaşılır olmuştur, yazının altında toplu tarifi de bulabilirsiniz.
Önce 3 zincir çekiyoruz.
- 2. zincir deliğinin içine 5 sık iğne yapıyoruz.
- 5 sık iğneden sonra, her deliğe 2 sık iğne yapıyoruz, toplam 10 sık iğne oluyor, tam burayı farklı renkte bir ip ile sıra bitimi olarak işaretliyoruz.Her sıra bitiminde, bu işaretin yerini değiştireceğiz.

- işarete gelinceye kadar 15 sık iğne yapıyoruz, yani 1/1 ve 1/2 şeklinde arttıracağız.işaret ipini değiştiriyoruz.
- 15 sık iğne daha yapıyoruz, bitiminde yine işaret ipimizin yerini son geldiğimiz noktaya takıyoruz.

-Bu sırada işaretli yere kadar toplam 20 sık iğne yapıyoruz. İşaret ipini yine değiştiriyoruz.
–Bu sırada 25 sık iğne yapıyoruz.
Tam 7 sıra bu şekilde 25 sık iğne örüyoruz.
-7 sıra ördükten sonra, bu sırada 20 sık iğne yapıyoruz.
Bu aşamada, isterseniz yumurtanıza yüz ifadesi işleyebilirsiniz.
Ve eksiltmeye devam ediyoruz.
-15 sık iğne
-Yine 15 sık iğne
-Yumurtamıza elyafları doldurma zamanı, içini iyice dolduruyoruz ki, kalıp gibi dursun.

-10 sık iğne
-Ve son olarak birer deliği atlaya atlaya sık iğne yapmaya devam ediyoruz, böylece daralarak, yumurtamız bitiyor, sonunda düğüm atarak yumurtamızı tamamlıyoruz.

Toplu halde tarif etmek gerekirse,
1. sıra: 3 zincir
2. sıra: 5 sık iğne
3. sıra: 10 sık iğne
4. sıra: 15 sık iğne
5. sıra: 15 sık iğne
6. sıra: 20 sık iğne
7. sıra: 25 sık iğne
8-14. sıra: 25 sık iğne
15. sıra: 20 sık iğne ( yüz ifadesi işlenecek)
16. sıra: 15 sık iğne
17. sıra: 15 sık iğne ( elyaf dolduruyoruz)
18. sıra: 10 sık iğne
19. sıra: 5 sık iğne
Tığ dersi gerekiyorsa bu sitenin videolarından da faydalanabilirsiniz.

AMİGURUMİ NEDİR ?

Temmuz 25, 2008, 12:44 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | 15 Yorum
Etiketler: , , , , , ,
Amigurumi, bilindiği gibi Japonların şiş ve tığ ile oyuncak örme sanatı. Amigurumi, Türkiye’de fazla bilinmemesine rağmen yurt dışında oldukça popüler bir hobi dalı, hatta amigurumi konulu fuarlar bile düzenlendiği gelen bilgiler arasında. Bildiğim kadarı ile, amigurumi hakkında Türkçe bir kaynak yok.
Geleneksel yapımız gereği el işlerine zaten eğilimli olan biz Türk bayanların kolaylıkla ve keyifle bu oyuncak örme sanatı ile, harikalar yaratacağını düşünüyorum. Zincir çekmeyi ve sıkı iğne yapmayı bilmeyenimiz yoktur sanırım, Bir kaç denemeden sonra, ister “free pattern”lerden faydalanarak, ister doğaçlama, dilediğiniz oyuncak ya da objeyi örebilirsiniz.
Şahsen, etrafımda daha fazla bu hobi ile uğraşan birilerini görmek, bilgi ve tecrübe alışverişinde bulunmak istiyorum. Amigurumi olayını fark edip, sularına kendini kaptırmak isteyenler için bir kaç “amigurumi yapılışı sitesi” linki.
1
2
3
4
5
Daha fazlasını Google’a “amigurumi free pattern” yazarak elde edebilirsiniz. Özellikle görsel aramalarda yaparsanız, resimleri görebilme açısından daha rahat olur. Örmek istediğiniz oyuncağın İngilizce karşılığını “amigurumi free pattern” kelimelerinin sonuna yazmanız yeterli. Bazı sitelerde amigurumi yapılışları, pdf olarak verilebiliyor.
Benimde üyesi olduğum bu siteden de yüzlerce amigurumi örneği görebilirsiniz.

ÖRGÜ KAMLUMBAĞA

Temmuz 4, 2008, 6:51 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , ,
BEN BÜYÜYÜNCE NİNJA OLUCAAAAAM
Merhabalar,
Örgü oyuncak serimize şimdi de minik bir kaplumbağa eklendi. Şİmdiye kadar burada paylaştığım oyuncakların bir çoğunun ayrıntılı tarifini yazamadım. Örerken belli bir kalıba göre değil, tamamen doğaçlama ördüğüm için, tarifleri ayrıntılı yazmakta zorlanıyordum. Tek tek ilmeklerini sayıp yazıyor ya da örerken aklımda tutmaya çalışıyordum. Bloğuma özellikle arama motorlarından ziyarete gelenlerin birçoğunun, oyuncakların özellikle “yapılışı” nı aradıkları için, bundan sonra örerken yanımda defter ve kalem bulundurup , her sıranın aşamalarını kaydetmeye başladım.
Ayrıca, bu bloğu yeni açmış olmama rağmen, Türkiye’nin dört bir yanından sık kullanılanlara ekleyerek ya da google readere ekleyerek düzenli olarak bloğumu takip eden ziyaretçilerimi görüyorum ve çok mutlu oluyorum. Bloğumun ziyaretçilerinin günden güne artıyor olması beni motive ediyor.
KAPLUMBAĞANIN YAPILIŞI
Malzemeler :1 no tığ, nako vizon mor ve pembe ip, elyaf.
Şunu belirtmem gerekir ki, bu tip oyuncakları, sıkı iğne ile örerken sıra bitimlerinde birleştirme yapmıyoruz, direk diğer üst sıraya geçiyoruz. Sıranın nerede kaldığını belirlemek için, farklı renkte bir ipi, sıra başlangıcına geçirebilirsiniz, üst resimde defterin üzerinde örme aşamasında iken, beyaz ip ile işaretlediğimi görebilirsiniz.
Kabuk kısmı için, 4 zincir çekip, birleştirin.
1. sıra : 5 sıkı iğne
2. sıra : 10 sıkı iğne, her deliğe iki sıkı iğne yapılacak.
3. sıra : 20 sıkı iğne, ” ” “
4. sıra : 40 sıkı iğne. ” ” “
5. 6. 7. 8. 9. 10. sıra : 40 sıkı iğne
11. sıra : Yine 40 sıkı iğne örerek kabuğumuzu bitiriyoruz.
Taban kısmı için:
1. sıra : 4 zincir çekip, birleştirin.
2. sıra : 6 sıkı iğne yapın
3. sıra : 12 sıkı iğne yapın, yani her deliğe iki sıkı iğne.
4. sıra : 24 sıkı iğne
5. sıra : 48 sıkı iğne
6. sıra : 48 sıkı iğne
Baş kısmı için,
1. sıra : 3- 4 zinciri birleştirin.
2. sıra : 4 sıkı iğne
3. sıra : 8 sıkı iğne
4. sıra : 16 sıkı iğne
5. sıra : 16 sıkı iğne
6. sıra : 16 sıkı iğne
7. sıra : 14 sıkı iğne
8. sıra : 13 sıkı iğne, göz ve ağız kısmını bu aşamada iken yapıp, başın içine bir miktar elyaf koydum.
9. sıra : 10 sıkı iğne
10 sıra : 9 sıkı iğne daha yapıp, uygun yerden kabuğa birleştirdim.
Her bir ayak için, ipi iki kat yapıp, 7 zincir çektim, zincirin iki ucunu birleştirip, tabanın iç tarafına uygun yerlere diktim.
Kuyruk : 4-5 zincir çekip, diktim.
Tüm bölümleri ördükten sonra, önce ayakları, kuyruğu taban kısmına dikip, kabuğu da tabana dikerken elyafları kaplumbağamızın içine doldurup, tüm dikiş ve birleştirme işlemini tamamladım.

ÖRGÜ OYUNCAKLAR

Temmuz 3, 2008, 6:45 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , ,


ÖRGÜ TOP
Apartman dairelerinde yaşıyoruz ve çocuklarımız komşularımızı rahatsız etmeme bakımından sürekli sessiz oynama durumundalar. Üç erkek çocuğu annesi olarak, özellikle erkek çocuklarının, top ile oynanan her türlü oyuna nasılda meraklı olduklarını çok iyi biliyorum. Biz bu örgü toplar ile koltukta oturduğumuz yerden birbirimize atarak oynuyoruz ve çok eğleniyoruz üstelik hiç gürültü olmuyor.
Büyük topu örerken aşamaları not ettim. Malzemeler:
1 no tığ
Nako vizon istenen renkte ip
Elyaf
Büyük topun örülüşü şöyle;
Önce 4 zincir çekip, birleştirin.
1. sıra : 9 dolgu yap, birleştir.
2. ” ” :18 dolgu yap, birleştir,yani her deliğe iki dolgu yapılacak
3. sıra : 36 dolgu yap, yine her deliğe iki dolgu yapılacak
4. sıra : 72 dolgu, yine her deliğe iki dolgu yapılacak
5. sıra : 72 dolgu
6. 7. 8. 9. 10. 11. sıra : 72 dolgu , (elyafları doldurmaya başlayabiliriz )
12. sıra : 36 dolgu, delikte birer sıra atlıyoruz.
13. sıra : 18 dolgu.
Tamamen kapanana kadar birleştiriyoruz.
Notcuk: Birleştirme aşamasından önce, topun içine mümkün olduğunca çok elyaf doldurun, sıkı ve sert olması gerekiyor.

ÖRGÜ BALIK

Temmuz 2, 2008, 6:23 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , , ,

Tığ kullanarak, sıkı iğne tekniği ile ördüğüm, amigurumi balığım. Yapılışı şöyle :
3 zincir çekip, birleştirdim.
1. sıra : 7 sıkı iğne
2. sıra :14 sıkı iğne
3.sıra : Her deliğe iki sıkı iğne, yani 28 sıkı iğne
4. 5. 6. 7. 8. sıra : Her deliğe iki sıkı iğne örerek, istediğim genişliğe ulaşınca, her deliğe bir sıkı iğne yapmaya başladım.
Her deliğe bir sıkı iğne öre öre, istediğim boyuta gelince bitirdim.
Zincir ve dolgu tekniği ile balığın yüzgeçlerini ördüm. Yüzgeçleri uygun yerlere dikip, göz kısmını kahve rengi ip ile belirledim. Elyaf ile balığın içini doldurup, kuyruk bölümünden diktim ve yine zincir ve sıkı iğne tekniği ile kuyruğunu oluşturdum.
Nako astra ip ve 0 2.1mm tığ kullandım.

ÖRGÜ AHTAPOT

Haziran 12, 2008, 6:18 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | 1 Yorum
Etiketler: , ,
Amigurumi ahtapotun yapılışı şöyle :
3-4 zincir çekip, birleştirdim. Sırası ile:
1. sıra: 7 sıkı iğne
2. sıra: 14 sıkı iğne
3. sıra: 28 sıkı iğne
4. 5. 6. 7. 8. 9. sıralar : Her deliğe iki sıkı iğne örerek yuvarlağı genişlettim. İstediğim genişliğe ulaşınca eksiltmeye başladım. Şöyle ki, her 5 sıkı iğnede 1 çift aldım, yani bir sıkı iğneyi atladım. Bu şekilde yuvarlağımız darala darala bitti, birleştirdim. Ahtapotun bacakları için, kalın olması amacı ile, ipi ikiye katlayarak, 20 zincir ördüm. Bu şekilde 8 bacak hazırlayıp, ahtapotun alt kısımlarına diktim.Son olarak da, göz ve ağız bölümünü işledim. Nako vizon ip ve 1 no tığ kullandım.

AMİGURUMİ PATRİCK

Haziran 12, 2008, 6:13 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , ,

Sünger Bob’u daha önce örmüştüm. Ama Patrick’siz bir Sünger Bob düşünülemez değil mi ? Yapılışı şöyle :
3 zincir çekip birleştirdim.
1. sıra : 7 sıkı iğne
2. sıra :14 sıkı iğne
3. 4. 5. 6. 7. sıralar her deliğe 2 sıkı iğne örerek devam ettim.
8. sıra da : Deniz yıldızı biçimindeki Patrick’in kafa, kol ve bacak şekillerini verebilmek için, kollar, bacaklar ve kafa kısmına denk gelecek yerlere 8 er adet zincir çektim, her “8 zincir” den sonra sıkı iğneye devam ettim.Kol, bacak, kafa biçimi meydana gelinceye kadar örüp, bitirdim.
Aynı şekilde bu ördüğümden bir tane daha ördüm. Biri ön kısmı, diğeri sırt kısmı olarak birleştirdim. Gözler ve ağız bölümünü işleyip, elyaf ile içini doldurdum ve kapattım. Kartopu- yaz gülü ip ve 0 2.1mm tığ kullandım.

ÖRGÜ BEBEK

Haziran 12, 2008, 6:09 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , , , ,

Malzemeler: 4 no şiş, 2.1 mm tığ, nako astra istediğimiz renklerde yün, elyaf.
Kafa: Tığ ile ördüm.
Başlangıç: 3-4 zincir çekip kapatın.
Sıra 1: 8 sık iğne yapın
Sıra 2: 16 sık iğneye çıkarın.
Sıra 3: 24 sık iğneye çıkartın.
Sıra 4: 32 s.i.
Sıra 5: 32 s.i.
Sıra 6: 40 s.i.
Sıra 7: 40 s.i.
Sıra 8: 44 s.i.
Sıra 9-15: 48 s.i.
Sıra 16: 44 s.i.
Sıra 17: 40 s.i.
Sıra 18:32 s.i.
Sıra 19: 22 s.i.
Vücut: Şiş ile ördüm
30 ilmek ile başlıyoruz, 37 sıra ördükten sonra, çift ilmek almaya başladım, bitene kadar sürdürdüm ve kestim. İçine elyaf doldurup, bebeğin vücudunun sırt ve alt kısmına denk gelen kısımlarını diktim. Örgünün bitirdiğimiz son kısmı bölümüne gelecek.
Kollar:
8 ilmek düz örgü başlayıp, 35 sıra ördüm. 35. sıradan sonra, çift almaya başlayıp, bitince kestim. Bitirdiğimiz bölüm, bebeğin omuzu olacak. KOl için bu tariften iki adet ördüm.
Bacaklar:
10 ilmek başlayıp, 40 sıra düz ördüm. 40. sıradan sonra bitirdim. Dikişleri iç kısma gelecek şekilde dikip, bacak şeklini verdim. 1/3 kısmını diktikçe, içine elyaf doldurdum.
Göz:
2 zincir çekip, birleştirdim. Çevresine 7 sıkı iğne yapıp, birleştirdim. Yüzün göz olması gereken bölümüne diktim. Ağız için, minicik bir kırmızı ipi,karşılıklı iki sıkı iğne arasından geçirdim.
Saçlar:
Kafa bölümüne, istediğim boyutta ipi kesip, iki kat halinde sıkı iğneler arasından geçirip, düğümledim.
Elbise:
80 zincir çekip, üzerine 80 dolgu yaptım 6 sırayı 80 dolgu yaptıktan sonra, dolguları 50 ye indirdim. 8 sırada 50 dolgu örüp , bitirdim. Arkadan dikip elbiseyi birleştirdim. Askıları içinde, 5 zincir çekip, 4 dolgu yaptım. 9 sıra dolgu yaptım ve bitirip, elbisenin omuz kısmına diktim. Eteğin fırfırları için, 5 zincir çekip, 4 dolguda bir battım. Bittikten sonra geri dönüp, 5 zincirlerin üzerine 7 sıkı iğne yaptım ve bitirdim.
Umarım anlaşılır biçimde tarif edebilmişimdir.

ÖRGÜ SÜNGER BOB

Haziran 12, 2008, 6:05 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , , ,

Hem çocuklar, hemde büyükler tarafından çok sevilen çizgi film karakteri “sünger bob”u ördüm. Yapılışı, tasarımı ve ölçüleri tamamen bana ait, başka bir örnekten bakılarak yapılmadı. İlk örgü oyuncak denemem.
Malzemeler
4 no şiş
0 2.1 mm tığ
Nako vizon sarı, kahverengi, beyaz, mavi renklerde yün
Ön ve arka sarı yüzey için ; 25 ilmek haroşa başlanır,25 sıra örülür( yalnız şunu belirtmem gerek, tamamen kafadan yaptığım için kaç sıra ördüğümü tam olarak bilmiyorum, saydım 25 sıra, arada dikişlerde var, yine de sarı yüzeyin dikdörtgen olmasına dikkat etmek gerek, eni boyundan daha dar olmalı.)
Sarı iki yan yüzey için ; 8 ilmek haraşo ile başlayıp, 25 sıra örülür, ya da yukarıda belirttiğim gibi ön ve arka yüzeyi kaç sıra olduysa aynı sıra örülmeli
Sarı üst yüzey, yani sünger bobun tepesi için, yine 25 ilmek haroşa, 8 sıra örülecek.
Bu parçaların hepsi kalınca bir iğne ile, örgüde kullanılan sarı ip ile süngerimizin kafası olacak biçimde birbirine dikilir.
Beyaz kısım için;
Ön beyaz yüzey ;yine 25 ilmek haroşa ,7 sıra örülür.
Arka beyaz yüzey; 25 ilmek haroşa , 7 sıra örülür.
İki yan beyaz yüzey için;8 ilmek haroşa , 7 sıra örülür.
Kahverengi kısım için;
Ön ve arka yüzey için; 25 ilmek başlayıp, 7 sıra örülür.
İki yan kahve yüzey için ;8 ilmek haroşa, 7 sıra örülür.
En alt kahverengi bölüm için, sarı olan tepe ile aynı şekilde, 25 ilmek haroşa 8 sıra örülür.
Kolları için;
Kollarını tığ ile ördüm 0 2.1mm tığ
Sarı ip ile, 3 zincir çekip birleştirilir, tekrar 3 zincir çekip, ortadaki deliğe batarak, 7 dolgu yapılır, birleştirip üst sıraya geçilir, tekrar 3 zincir, tekrar 7 dolu tekrar birleştir bu şekilde toplam 10 sıra sarı ipten örülür, , sarı ip ile 10 sıra ördükten sonra, tişörtünün beyaz bölümü için, ipi koparıp, beyaz bağlanır ve 3 sıra daha dolgu yapılıp, bu şekilde kolları bitirilir.
Bacakları için,
Yine tığ ile,çorap olacak kısım için beyaz ip ile başlanır , 3 zincir çekip, birleştirilir , yine 3 zincir 7 dolgu birleştirilir, aynen yukarıdaki kollar gibi, 4 sıra beyaz ip ile örülüp , sonra ipi kesip, sarıyı bağlayıp, bacaklarına devam edeceğiz, 8 sıra sarı ip ile örüp bitirilir.
Ayakları için,
Kahverengi ip ile, 3 zincir çekilir , 12 dolgu yapa yapa,6 ya da 7 sıra örüp, birleştirilir, ayak boyu bacak boyu ile orantılı olmalı, . iki kahverengi ayağı, bacaklarımıza dikelim.
Gözler için; iki göz beyazı için;
Yine tığ ile, beyaz ip ile3 zincir çekilir, birinci sıraya 8 dolgu, ikinci sıraya 12 dolgu yapılır, etrafını sıkı iğne ile çerçevelenir.
Mavi göz bebeği için;
2 zincir çekip, birleştirilir, 10 sıkı iğne yapıp tekrar birleştirilir, gözleri suratına orantılı olmalı.
Burnu için; 2 zincir çek birleştir, 7 dolgu yap bu şekilde 3 sıra ör bitirilir.
Dişler için;
Beyaz ip ile, şiş ile ördüm, 3 ilmek haroşa 4 sıra örülüp , iki diş için , iki ayrı örülecek.
Ağız ve kirpikleri en son iğne ile işlenir.
Beyaz bölümleri, sarı renkli bölümlere dikilir, kahve rengi bölümleri, beyaz bölümlere dikilir, diktiğimiz kısım sünger bob’un içine gelecek yani dikişler içeride kalacak.
Sünger Bob’u en son birleştireceğimiz yer, arka en alt yüzeyi olmalı,
Her tarafını birleştirip, en son arka altını birleştirmeden öncede, içine elyaf ya da parçalanmış sünger parçaları doldurulur, ondan sonra da arka alt yüzeyi birleştirilir.

ÖRGÜ "SÜNGER BOB" ÇANTA

Haziran 10, 2008, 6:58 pm | Genel kategorisinde yayınlandı | Yorum yapın
Etiketler: , , , ,

Merhaba,
Vakit ayıramayıp, öremememden dolayı, biraz uzun süren. “sünger bob” çantamız, en sonunda tamamlandı. Çantanın ön ve arka yüzeyi zaten bitmişti, o kısımlarında kazak vs. örer gibi, otomatik pilota takıp, sürekli aynı işlemi tekrarlayıp, bitiriliyor. Asıl önemli olan, yüz ifadesini oluşturmak, yüz simetrisini verebilmek, göz, dişler, burun gibi organların orantılı biçimde hazırlanıp, uygun yere monte edilmesi idi. Bu detaylar oldukça vaktimi alıyor, gece 04:00 e kadar örüp, en sonunda tamamladım.
Bu çantayı örerken kime hediye edeceğim konusunda sürekli fikir değiştirdim, 9- 14 yaş arası kız çocuklarına uygun olarak ördüm. Omuzdan çaprazlama kullanılacak şekilde, içine bir kitap, cep telefonu, not defteri, kalem ve cüzdan sığabilecek büyüklükte tasarladım. Genç kızlarımızın, yazlık çanta olarak kullanabileceği bir çanta olmasını istedim. Bakalım kime kısmet olacak. yapılışı şöyle:
Malzemeler :
1 no tığ
4 no şiş
Nako- vizon, sarı, beyaz, kahverengi, kırmızı ip.
Çantanın ön ve arka yüzeyi için, aşağıdaki ölçülerden iki ayrı parça ördüm.
Sarı ip ile, 40 ilmek, düz örgü başladım. 52 sırayı sarı ip ile ördüm.İpi değiştirip,
Beyaz ip ile, 7 sıra ördüm,
Kahverengi ip ile 7 sıra örüp, 8. sırada bitirdim.
Sap :
10 ilmek başladım, istenilen uzunluğa göre ayarlanabilir.
Göz: (tığ ile)
Mavi kısım: Mavi ip ile, 4 zincir çekip, birleştirdim. 4 sıkı iğne çekip, birleştirdim. Her deliğe 2 sıkı iğne yaparak, toplam 18 sıkı iğne oldu..İpi değiştirdim.
Beyaz ip ile: 1. sıra, Mavilerin üzerini tam olarak dolaşarak, her mavi deliğe 2 sıkı iğne yaparak, 28 sıkı iğne yaptım.
Üst sırada, her deliğe bir sıkı iğne yaparak, 28 sıkı iğne daha yaptım. bitirdim.
Burun:
4 zincir çek birleştir,
5 sıkı iğne, üst sıraya geçip, her deliğe iki sıkı iğne yaparak, 10 sıkı iğne.
8-9 sıra olacak şekilde devam edip, bitirdim.
Dişler:
Her bir diş için,
4 zincir çekip, birleştirmeden, zincirlerin üzerine,
1. sırada, 5 sıkı iğne çektim, örgüyü çevirip, arka taraftan, tekrar 5 sıkı iğne yaptım, 4 sıra bu şekilde “diş” şekli oluşana kadar devam edip, bitirdim.
Bacak: her bir bacak için,
Beyaz ip ile,
1. sırada :5 zincir çekip, birleştirdim.
2. sırada : 6 dolgu çek, birleştir.
3-4-5-6. sıralarda 6 dolgu çek birleştir.
sarı ip ile :
7-8-9-10. sıra 6 dolgu çek birleştir.
Kahverengi ip ile:
11-12-13-14-15-16. sıra : 6 dolgu çek, birleştir.
Kol : her bir kol için,
Aynı bacak ölçüleri ile, sadece renklerde değişiklik yapıyoruz.
Ayak :
1. sıra :5 zincir
2. sıra :12 dolgu
3- 4- 5- 6. sıra 12 dolgu
Kravat :
3 zincir birleştirmeden,
3 sıkı iğne
3 sıkı iğne
6 sıkı iğne, “6″ sıra sıkı iğne yaptım
3 sıkı iğne
2 sıkı iğne
2 sıkı iğne
1 sıkı iğne bitirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder